Autode müük on protsess, mis nõuab ettevalmistust ja teatud sammude järgimist. Siin on loetletud mõned üldised sammud mida iga automüüja võiks teada.
Soovitud hind: Uurige sarnaste autode hindu turul, et määrata oma auto õiglane turuväärtus. Parimaks infoallikaks autode müügikuulutuste osas on nt
Autodiiler.ee veebiportaal. Arvestage auto vanust, läbisõitu, seisukorda ja muid olulisi tegureid.
Müügiks ettevalmistus:
Muutke auto atraktiivseks potentsiaalsetele ostjatele. Puhastage salong ning peske auto väljast. Soovitav on teha ka väiksemaid parandusi ja mõistlik oleks ka teha autole väiksem hooldus/ülevaatus spetsialistide juures. Väga olulised kuulutused juures on kvaliteetsed pildid. Võimaluse korral kasutage auto pildistamiseks professionaalset fotograafi.
Dokumentide ettevalmistamine: Koguge kõik vajalikud dokumendid, sealhulgas auto registreerimistunnistus, hooldusraamat ja muud olulised paberid. Veenduge, et kõik maksud ja kindlustused oleks ajakohased.
Reklaamige oma autot: Kasutage erinevaid kanaleid, et oma autot müüa. See võib hõlmata veebipõhiseid kuulutusportaale, sotsiaalmeediat, trükimeediaid või isegi sõpradele ja perele teatamist. Lisage kuulutusse selged ja detailseid fotosid, ning kirjeldage ausalt auto seisukorda ja omadusi.
Vasta päringutele: Olge valmis vastama potentsiaalsete ostjate päringutele. Ole aus ja valmis jagama lisateavet auto ajaloo, hoolduse ja muu kohta.
Leping ja proovisõit: Kui keegi näitab huvi autoga tutvuma tulla siis võimalusel korraldage proovisõit ja veenduge, et potentsiaalne ostja on teadlik auto seisukorrast. Lepingut koostades ärge unustage kõiki vajalikke andmeid ja tingimusi.
Makse ja üleandmine: Kui ostja on leitud ja kokkulepe saavutatud, korraldage omavaheline arveldamine ja vormistage auto üleandmine. Veenduge, et kogu vajalik dokumentatsioon oleks täidetud s.h korralik ja mõlemale osapoolele arusaadav ostu-müügi leping.
Pidage meeles, et iga müük võib olla erinev, ja oluline on olla aus ja läbipaistev kogu protsessi vältel. Kui te pole kindel, kuidas mõnda sammu teha või millist teavet edastada, võib olla mõistlik kaasata müügiprotsessi professionaal, nagu näiteks autokonsultant või müügimees.